Het werkbrein is het brein waarmee je overdag alle actieve dingen doet zoals je lichaam besturen, denk aan bewegen en eten. Je werkbrein doet nog veel meer maar vandaag houden we het even bij prikkels.

Je werkbrein houdt ook in de gaten of er gevaar is. 

Als er gevaar dreigt wordt je ademhaling sneller. Dit doet je lichaam om zoveel mogelijk zuurstof naar al je cellen in je lichaam te sturen. Zuurstof zorgt ervoor dat de cellen optimaal werken en energie maken als je plots moet vluchten. Dit is een stress stand van je lijf. Dit gebeurt ook bij inspanning, denk aan sporten maar ook als je zenuwachtig bent voor een toets of examen of angst ervaart en bang bent in de nacht.

Download en print het werkblad 2 x uit. Teken of schrijf wat jou s’nachts wel eens wakker houdt. Laat het aan elkaar zien en vertel hoe dat voelde en wat je hebt gedaan om uiteindelijk toch in slaap te komen.

Hoe adem je als je angstig bent? Adem je dan langzaam en rustig of snel en kort?

Hé jij! Ga je al weg?
Ik heb iets voor jou!
🍌🔎🐒

Schrijf je in en ontvang het GRATIS e-boek met leuke doe-dingen én slaapmeditatie

Wij houden je daarna op de hoogte met leuke en handige tips 🐵

Je aanmelding kon niet verstuurd worden. Probeer het nogmaals.
Bedankt voor je aanmelding.