Bijbehorende tekst video: Je hebt verschillende soorten manieren van ademhalen.

Er is een ademhaling waardoor je meer energie krijgt en een ademhaling waardoor je rustig en ontspannen wordt.

Wij gaan ons vandaag focussen op de adem die helpt met ontspannen.

Hoe adem je dan op de juiste manier?

De allerbeste manier om te ontspannen is door je neus te ademen. 

Als je door je neus ademt wordt de lucht verwarmd en gefilterd door de neusharen. Door de lucht eerst warm te maken kunnen je longen alle zuurstof goed opnemen.

Als je inademt gaat je hart sneller kloppen en als je uitademt vertraagt je hartslag.

Het is daarom altijd een goed idee om langer uit te ademen dan in te ademen.

Om dit makkelijker te maken en te oefenen kan je je voorstellen dat je buik een ballon is.

En als je inademt blaas je de buikballon op.

Probeer maar eens.

Adem in door je neus……

Adem uit door je mond en probeer zo langzaam mogelijk uit te ademen.

Als je dit niet gewend bent kan het best raar voelen. Maar net zoals met een echte ballon zal je merken dat er steeds meer lucht in je buik past.

Opdracht (doe om de beurt):

  • Ga 1 minuut rennen op je plek, plaats daarna je hand op je hart en voel hoe je ademt. Hoe voelt je lichaam? 
  • Ga zitten met je hand op je hart en een hand op je buik. Adem door je neus en blaas je buik op als een ballon. Adem weer langzaam en heel diep uit door je mond. Herhaal dit 4 x. Hoe voelt je lichaam nu? Voel je verschil? Wat voelt meer ontspannen?

Hej ga je nu al weg?

Schrijf je in en ontvang leuke en makkelijke tips voor minder stress en meer ontspanning voor het hele gezin!

Hé jij! Ga je al weg?
🎁 🍌🐵
Schrijf je in en ontvang handige tips die je
kind helpen met ontspannen!
🐵

Je aanmelding kon niet verstuurd worden. Probeer het nogmaals.
Bedankt voor je aanmelding.